Retur

Renunțarea la comandă se poate realiza în termen de 30 zile de la primirea produsului. Se aplică doar persoanelor fizice și produselor achiziționate la distanță.

RECOMANDARE – Va informăm că în această perioadă, având în vedere măsurile luate pentru prevenirea și combaterea epidemiei de Coronavirus precum și ultimele informații privind rezistența pe suprafețe/materiale a virusului, VA RUGĂM SĂ AVEȚI ÎN VEDERE DOAR SCURTA VIZIONARE/PROBARE A PRODUSULUI PENTRU DETERMINAREA CALITĂȚILOR ACESTUIA (CA ÎNTR-UN MAGAZIN) ȘI NU FOLOSIREA ACESTUIA UN TIMP ÎNDELUNGAT.

Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Conform legii, politica de returnare se adresează doar persoanelor fizice (consumatorilor). Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 30 zile calendaristice de la primirea produsului.

În cazul în care ai cumpărat mai multe produse de același fel și dorești să le returnezi pe toate, va trebui să verifici dacă doar unul a fost desigilat. Returnarea celorlalte produse este permisă doar dacă sunt sigilate.

Conform art. 14 (alin. 3) din O.U.G. 34/2014, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării acestora. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, cu toate accesoriile complete. Conform directivei europene privind drepturile consumatorilor (Directiva 2011/83/UE), la pct. 47 se specifică că pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de exterior, nu să îl folosească un timp îndelungat.

Atenție! Modificarea stării originale a produsului (cea din momentul livrării) prin folosirea sau deteriorarea produsului (ori a ambalajului acestuia), va duce automat la preluarea acestuia că produs folosit (second-hand) și la aplicarea unei penalizări reprezentând diminuarea valorii inițiale a produsului. Taxa de penalizare aplicată poate fi cuprinsă între 10 și 90% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul exact al taxei de penalizare va fi comunicat către client ulterior, după recepționarea produselor.

Cumpărătorul va avea dreptul să refuze aplicarea taxei de penalizare și să ceară expedierea înapoi a produsului, pe cheltuiala acestuia.

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale, nu la înscrierea comenzii sau la trimiterea confirmării înscrierii acesteia.

Va rugăm să adresați în prealabil o cerere de retur/renunțare la comandă pe adresa de email comenzi@ghemotoc.ro iar dacă este posibil să adăugați și câteva poze cu produsul în starea actuală, inclusiv ambalajul. Dacă produsul a fost desigilat/folosit va trebui să adăugați poze detaliate și cât mai clare ale produsului. Așteptați răspunsul nostru pe email pentru a putea returna produsul.

Procedura de returnare prin curier

Returnarea produsului prin curier se va face pe cheltuiala clientului, în maxim 30 zile de la dată anunțării intenției de returnare produsului, la adresa trecută pe factură și la pagină de contact: Călin Company Junior SRL, Calea Chișinăului 29, Complex Comercial Egros, Stand K2, Iași.

Vă putem oferi posibilitatea unei cereri de retur din partea noastră, caz în care ne vom ocupa de întocmirea awb-ului și chemarea curierului la adresa dvs. Dacă optați pentru livrare proprie, vă recomandăm folosirea firmei de curierat Dpd Curier.

Nu trimiteți produsul în sistem RAMBURS. Orice produs trimis în sistem RAMBURS va fi returnat la cumpărător fără notificare prealabilă.
NU trimiteți produsul fără să fie bine ambalat și protejat la transport. Este exclusă trimiterea produsului cu eticheta curierului aplicată direct pe ambalajul original al produsului. SE VA REFUZA primirea de la curier a produselor care nu sunt protejate corespunzător la transport.

Firma noastră va înapoia contravaloarea produsului (fară costurile de transport) în cel mult 14 de zile de la dată denunțării în scris a contractului, în contul dvs. bancar dacă plata a fost făcută ramburs (va fi nevoie se ne comunicați pe email numărul IBAN al contului, în format text) sau înapoi pe card dacă plata a fost făcută cu cardul.

Atenție, dacă returnați un produs pentru care inițial nu ați plătit transport (fiind depășită suma de 299 lei), în cazul returnării acestuia, se vor deduce și aceste cheltuieli de transport, care inițial, au fost suportate de către noi. De exemplu, dacă ați achiziționat un produs de 300 de lei pentru care nu ați plătit transport inițial și doriți să îl returnați din motive obiective, veți suporta suma transportului inițial și suma transportului pentru retur. În final, vă va fi restituită suma de 300 lei minus 38 lei, echivalentul a celor două taxe de transport. 

Excepții de la politică de returnare!

Conform legii (O.U.G. 34/2014), politica de returnare se adresează doar persoanelor fizice.
Pentru persoanele juridice returnarea produselor este permisă doar în cazul unor defecte de fabricație sau a lipsei de conformitate. Nu beneficiază de politica de returnare persoanele fizice care au ridicat produsele direct de la magazin (sediu), având în vedere că în momentul cumpărării clientul poate vizualiza, verifică și acceptă personal produsul că fiind corespunzător.

Politică de returnare nu se aplică:
– acelor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
– produsele sigilate de către producător (cu sigilii personalizate, ambalaje speciale, etc.), care odată desigilate nu mai pot fi returnate
– al căror preț depinde de fluctuațiile cursurilor pieței financiare care nu pot fi controlate de comerciant.

Coletele primite deteriorate

Cu toate că se iau măsuri speciale de ambalare și protejare a produselor la transport, pot interveni situații în care integritatea coletului este afectată.

Dacă coletul este primit deteriorat de la curier (cu urme vizibile de scăpare/lovire/deformare), clientul este obligat să solicite agentului de curierat să întocmească un proces verbal înainte de a acceptă primirea coletului. După primirea coletului se va verifică dacă produsul prezintă modificări fizice vizibile (zgârieturi, loviri, ciobiri, lipsă accesorii, etc.) rezultate în urmă deteriorării coletului.


În cazul în care se constată că produsul a fost deteriorat la transport clientul va notifica în scris firma noastră în termen de 24h și va putea cere înlocuirea produsului pe baza procesului verbal întocmit împreună cu curierul, cheltuielile de transport tur/retur urmând să fie suportate integral de către firma noastră.
Neverificarea integrității coletului la primire și neintocmirea procesului verbal de constatare a deteriorărilor fizice vizibile aduse coletului duce la imposibilitatea returnării produsului pentru aceste motive. Orice reclamații ulterioare, cu privire la acest aspect, sunt nule.

Produsele primite defecte

În eventualitatea în care produsele achiziționate sunt nefuncționale sau prezintă vicii de fabricație vor fi înlocuite cât mai repede posibil cu un produs funcțional cu condiția notificării în scris a firmei noastre în termen de 24 de ore de la primirea produsului. În situația în care produsul nu mai este disponibil fie se va înlocui cu un produs similar, la alegerea clientului, fie se va returna contravaloarea acestuia.

Clientul are la dispoziție 48h după notificare pentru a aduce/trimite prin curier produsul primit defect (folosind aceeași firma de curierat prin care a fost primit coletul, respectiv Dpd). Cheltuielile de transport (tur/retur) vor fi suportate integral de către firma noastră. Coletul se va expedia la adresa trecută pe factură și la pagină de contact: Călin Company Junior SRL, Calea Chișînăului 29, Complex Comercial Egros, Stand K2, Iași.

Nu uitați să notați pe colet sau pe AWB numărul comenzii, pentru o identificare cât mai rapidă. Se va trimite prin firma de curierat Dpd Curier. Nu trimiteți produsul în sistem RAMBURS. Orice produs trimis în sistem RAMBURS va fi returnat fără notificare prealabilă. NU trimiteți produsul fără să fie bine ambalat și protejat la transport. Este exclusă trimiterea produsului cu eticheta curierului aplicată direct pe ambalajul original al produsului.

Dacă notificarea se va face ulterior termenului sus menționat de 24 de ore, produsele fac obiectul condițiilor generale de garanție.